זכרון יעקב | zichron-yaakov

פרופ’ אהרון בן – זאב נבחר פה אחד לכהונת נשיא אוניברסיטת חיפה

רקטור אוניברסיטת חיפה, בן – זאב; תושב זכרון-יעקב, נחשב לאחד המומחים המובילים בעולם בחקר הרגשות
פרופ’ אהרון בן – זאב נבחר פה אחד לכהונת נשיא אוניברסיטת חיפה
רקטור אוניברסיטת חיפה פרופ’ אהרון בן – זאב, נבחר פה אחד לכהונת נשיא אוניברסיטת חיפה לתקופה של ארבע שנים ע’י חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה. פרופ’ אהרון בן-זאב, מחליף את פרופ’ יהודה חיות המסיים כהונה בת עשר שנים כנשיא האוניברסיטה ויכנס לתפקידו החל מ – 1.10.2004.

ben-zeev-Aharon_100k-n_01.jpg

למי שלא מכיר הרי שפרופ’ אהרון בן-זאב, בוגר אוניברסיטת חיפה בחוגים לפילוסופיה וכלכלה (1975), הוא גם מוסמך אוניברסיטת חיפה בחוג לפילוסופיה (1977) ובעל תואר שלישי מאוניברסיטת שיקגו (1981).

פרופ’ בן-זאב, נחשב לאחד המומחים המובילים בעולם בחקר הרגשות והיה ממקימי המרכז הבינתחומי לחקר הרגשות באוניברסיטת חיפה. מחקריו מתמקדים בפילוסופיה של הנפש, בחקר התפיסה החושית ובעיקר בחקר הרגשות.

הוא כתב ספרים ומאמרים רבים בתחומים אלו, כיהן כפרופסור אורח במספר אוניברסיטאות ומכוני מחקר בחו”ל באוניברסיטת חיפה ומילא שורה של תפקידים בהם כהונתו האחרונה כרקטור האוניברסיטה.

פרופ’ בן-זאב, כיהן כדיקן מחקר, ראש החוג לפילוסופיה, ראש הוצאת הספרים וראש הערוץ האקדמי.

פרופ’ אהרון בן-זאב, נשוי ואב לשני בנים, תושב זכרון-יעקב.

מינויים נוספים, באוניברסיטת חיפה; פרופ’ מנפרד לנשטיין, נבחר לכהונה נוספת כיו’ר חבר הנאמנים באוניברסיטת חיפה.

פרופ’ מנפרד לנשטיין, יליד (1937) ארקרט, ריינלנד, גרמניה, רכש את השכלתו האקדמית באוניברסיטת קלן במינהל עסקים (1957-1961).

הקריירה המקצועית שלו התפתחה במהירות. היה בין היתר, ראש קבינט המועצה האירופית בבריסל (1967-1973), ראש לשכת הקאנצלר בגרמניה (1980-1982) ושר האוצר הפדראלי של גרמניה (1982).

פרופ’ לנשטיין, היה נשיא חטיבת אלקטרוניק מדיה בתאגיד ברטלסמן, שהוא תאגיד הוצאה לאור מהגדולים בעולם. כיום הוא משמש כנציג מיוחד של הנהלת התאגיד.

בנוסף משמש פרופ’ לנשטיין, בין היתר, כנשיא חבר הנאמנים של קרן צייט; נשיא אגודת הידידות ישראל – גרמניה; פרופ’ לניהול תרבות באוניברסיטה למוסיקה ותיאטרון בהמבורג; מפקח ויועץ במועצת המנהלים של החברות Hansa Tre.

* הכותבת הינה עורכת אתר “רינונים”.

דילוג לתוכן