חדשות | זכרון יעקב פלילים

שני שוהים בלתי חוקיים נתפסו באתר בנייה בזכרון יעקב

שני השוהים הבלתי חוקיים בזכרון יעקב
קצין ביטחון ומנהל מחלקת הביטחון, של המועצה המקומית - זכרון יעקב, מר אלי עטיה, מסר, כי; "שיתופי פעולה מסוג זה הינם דבר שבשגרה במושבה, והמועצה המקומית שמחה ואף רואה זאת כחובתה לאפשר למשטרת ישראל להסתייע בניידות הסיור של המועצה שמטרתם להגביר את הביטחון של תושבי המושבה".
שני שוהים בלתי חוקיים בזכרון יעקב
שני שוהים בלתי חוקיים בזכרון יעקב

במבצע לאיתור שוהים בלתי חוקיים – פלסטינים תושבי יהודה והשומרון במושבה השלווה זכרון יעקב, אותרו ונלכדו אתמול (שני, כ”ה באב התשע”ח) בבוקר, שני חשודים אשר ניסו לברוח בעת שזיהו את רכבי הסיור של ארבעה מתנדבי משטרה והשוטר הקהילתי במושבה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לזכרון יעקב | אתר חדשות המקומיות’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מר יניב גטר, יחד עם שני סיירים ורכבי סיור של המועצה המקומית זכרון יעקב, הבחינו בשניים במהלך הסיור באתרי בנייה שונים במושבה. הסיירים של המועצה המקומית מיהרו לחסום בפניהם את הציר משני הכיוונים ובכך אפשרו את תפיסתם של החשודים, תושבי ג’נין.

המשטרה, אזקה את החשודים והעבירה אותם לתחנת משטרת זכרון יעקב למעצר, בו יספרו מי סייע להם לראות את נופי זכרון יעקב וחוץ מלבנות את ארץ ישראל ואולי להתפרנס בכבוד מעבודה, האם היו להם גם תכניות לביצוע עבירות פליליות (כגון; גניבת כלי רכב) ואולי אפילו לפוצץ (הנחת מטעני חבלה) בה כמה מקומות.

המבצע עצמו תתוכנן בסוף שבוע הקודם, כיומיים לפני היציאה למבצע, ביוזמת השוטר הקהילתי בשיתוף עם מחלקת הביטחון של המועצה המקומית.

שני שוהים בלתי חוקיים בישראל מהרשות הפלסטינית נלכדו באתר בנייה בזכרון יעקב | צילום: דוברות מועצת זכרון יעקב
שני השוהים בלתי חוקיים שנלכדו

קצין ביטחון ומנהל מחלקת הביטחון, של המועצה המקומית – זכרון יעקב, מר אלי עטיה, מסר, כי; “שיתופי פעולה מסוג זה הינם דבר שבשגרה במושבה, והמועצה המקומית שמחה ואף רואה זאת כחובתה לאפשר למשטרת ישראל להסתייע בניידות הסיור של המועצה שמטרתם להגביר את הביטחון של תושבי המושבה”.

 בית המשפט העליון, קבע, כי העונש שיש להטיל על מלינים, מעסיקים ומסייעים של שוהים שלא כדין צריך להיות עונש מאסר משמעותי.

יצין, כי מסגרת המאבק בתופעת השהייה הבלתי חוקית, נחקק בשנת 1996 חוק שהייה שלא כדין (איסור סיוע) (הוראות שעה), האוסר על העסקה, הלנה והסעה של שוהים בלתי חוקיים.

החוק, נקבע כהוראת שעה, המוארכת מדי שנה או שנתיים, כדי שהכנסת, תוכל לבחון את ההסדר לעתים קרובות ולהכניס בו שינויים.

כזכור, בית המשפט העליון, קבע, כי העונש שיש להטיל על מלינים, מעסיקים ומסייעים של שוהים שלא כדין צריך להיות עונש מאסר משמעותי.

אולם מחקר אמפירי שבחן את מדיניות הענישה של בתי משפט השלום, חשף, כי הוראה זו לא מיושמת וכי במרבית המקרים מוטלים על המורשעים בעבירה זו עונשים שאינם כוללים מאסר כלל.

עם זאת, במספר מקרים הורשעו מסיעי שוהים בלתי חוקיים שהסיעו מחבלים מתאבדים לזירת פיגוע, בסיוע לרצח או הריגה ונידונו לעונשי מאסר בפועל שבין 9 ל-30 שנה בכלא. עוד בנושא; שוהים בלתי חוקיים.

About the author

משה נעים

האיש שנולד עם עיתון ביד. לא משנה עיתון מנייר או באינטרנט. עיתונאי 50 שנה. עורך אתר זה.

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן