זכרון יעקב | zichron-yaakov

גילוי שני באזור זכרון יעקב של יתושים הנגועים בקדחת הנילוס בשנת 2003

בבדיקות שגרתיות שערכו מומחי האגף ללחימה במזיקים במשרד לאיכות הסביבה, אותרו באזור המועצה המקומית זכרון יעקב יתושים הנגועים בנגיף קדחת הנילוס המערבי. גילוי זה הנו השני לשנת 2003 באזור, לאחר שלפני חודש נתגלו יתושים נגועים באזור העיר קיסריה.

האם קדחת הנילוס מתפשטת שוב?
yatos_180_01.jpg

דובר המשרד לאיכות הסביבה, מוסר, כי בישראל, מופעל מערך בין משרדי לאיתור מוקדם של נגיף קדחת הנילוס המערבי, באמצעות ניטור הנגיף ביתושים ובעופות בר.

המשרד לאיכות הסביבה, הפועל להפחתת מפגעי היתושים בישראל, עורך את ניטור הנגיף ביתושים, הנבדקים במעבדות משרד הבריאות.

בשנה האחרונה, הוביל המשרד לאיכות הסביבה, מהלך בין-משרדי מוצלח, שהוביל להפחתה משמעותית באוכלוסיית היתושים.

בכל אזור בו מתגלה הנגיף, מוגברים הפיקוח וההדברה, כדי להפחית ככל האפשר, את הסיכוי להעברה של הנגיף לאדם.

עם קבלת תוצאות המעבדה, עדכן המשרד לאיכות הסביבה את המועצה המקומית זכרון יעקב ואת הרשויות המקומיות הסמוכות לה בממצאים והנחה אותם להגביר את הפיקוח באזורם.

ד”ר אורי שלום, ראש אגף ללחימה במזיקים במשרד לאיכות הסביבה, ציין, כי השנה, ישנו חשש להתגברות בעיית היתושים עקב החורף הגשום יחסית והגשמים המאוחרים שירדו וגרמו להיווצרות מקווי מים עומדים.

ד”ר שלום, הוסיף, כי מים שהצטברו על גגות, בורות, שלוליות, אדניות, צמיגים ובמכלים שונים, מהווים בתי גידול מתאימים להתפתחות יתושים, היכולים להעביר מחלות שונות, ביניהן קדחת הנילוס המערבי.

על כן נקרא הצבור לייבש ולנקז מקורות מים עומדים בגגות ומקלטים, לרוקן צמיגים, דליים, חביות ומכלים אחרים, ולמנוע דליפות והצטברות מים מברזים, מערכות ביוב ומזגנים.

מקרה נוסף של קדחת מערב הנילוס אובחן היום

תוצאות בדיקה מעבדתית שהתקבלה היום (12/8/03) אישרה שאישה כבת 72 מנהריה, שחלתה בתאריך 21/7/03 ואושפזה בבית החולים עם סימנים של דלקת מח, אכן חולה בקדחת מערב הנילוס. מצבה יציב כעת.

דובר משרד הבריאות רובי שטיינברג, מסר כי מתחילת השנה אובחנו בארץ 4 חולים בקדחת מערב הנילוס.

About the author

משה נעים

האיש שנולד עם עיתון ביד. לא משנה עיתון מנייר או באינטרנט. עיתונאי 50 שנה. עורך אתר זה.

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן