זכרון יעקב | zichron-yaakov

זקן ראשי המועצות המקומיות ישי שיבובסקי, הכריז על פרישה מתפקידו

לאחר 30 שנות כהונה כראש מועצת זכרון יעקב, הכריז ישי שיבובסקי על פרישה מהתפקיד. ישי שיבובסקי, נבחר לתפקיד ראש המועצה, ב-3 במרץ 1975, לאחר פטירת ראש המועצה, דאז, יעקב לוי. שיבובסקי, היה אז נציג מפלגת המערך. בהמשך הקים סיעה עצמאית, בשם "יש" והמשיך לנצח איתה במערכות הבחירות. את מקומו בראשות סיעת המערך / מפלגת העבודה תפס מי שכיהן אחריו כראש המועצה, אלי אבוטבול.
יובלה וישי שיבובסקי
יובלה וישי שיבובסקי

לאחר יותר מ-28 שנים בתפקיד, הודיע, כי לא יתמודד בבחירות המתקרבות.  שיבובסקי, כיהן בתפקידו במהלך חמש וחצי קדנציות בהן היתה זכרון יעקב המושבה למפעל חייו, ממשלות קמו ונפלו, הוא ראה ראשי ממשלה ונשיאים באים והולכים, הוא אף העניק אזרחות כבוד לברון אדמונד דה-רוטשילד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

שיבובסקי, האהוד על כל שכבות הציבור בישוב, טיפח והעלה את המושבה הקטנה זכרון יעקב, להישגים חסרי תקדים והביא אותה להיות המושבה היפה והיוקרתית שהיא היום. כעת בגיל 77 חושב שיבובסקי, כי הגיע הזמן לפנות מקום לדור הצעיר להמשיך ולהעצים את תנופת הפיתוח של המושבה.

על פי ויקיפדיה מר שיבובסקי, יליד זכרון יעקב, נולד ליצחק וחינה שיבובסקי. יצחק, אביו, היה טכנאי טלפון ותיק וראש לשכת התעסוקה בזכרון יעקב. הוא הצטרף ללח”י בנעוריו. משם עבר להיות לוחם בארגון ההגנה. הוא השתתף במלחמת השחרור כלוחם בחטיבת אלכסנדרוני ונטל חלק בקרבות רבים, כגון ב-מבצע עובדה. במבצע סיני הוא שירת בחטיבה 9, בשארם א-שייח.

עם שחרורו מצה”ל, חזר למושבה ועסק בנהיגה, כחבר קואופרטיב “שלוחות“, ולאחר מכן, הצטרף לקואופרטיב ״אגד״. בשנת 1952, ישי התחתן עם יובלה שכטר, בתו של אבא שכטר, ראש מועצת זכרון יעקב, דאז.

ישי שיבובסקי, נבחר לתפקיד ראש המועצה, ב-3 במרץ 1975, לאחר פטירת ראש המועצה, דאז, יעקב לוי. שיבובסקי, היה אז נציג מפלגת המערך. בהמשך הקים סיעה עצמאית, בשם “יש” והמשיך לנצח איתה במערכות הבחירות. את מקומו בראשות סיעת המערך / מפלגת העבודה תפס מי שכיהן אחריו כראש המועצה, מר אלי אבוטבול.

כראש מועצה הוא הביא לפיתוח המושבה. בזמנו התפתחו, לדוגמה, אתרי התיירות בה, כמו מוזיאון העלייה הראשונה ומדרחוב דרך היין. בתקופתו הוקמו שכונות חדשות בעיר.

הוא השתתף גם במאמצי בלימת ההקמה של יישוב קהילת בית אל בזכרון יעקב, שנחשב בזמנו למעוז של כת גרמנית. היישוב הוקם ליד זכרון יעקב, בשנת 1980.

דילוג לתוכן