בעולם חדשות בריאות

פרס האום לאוכלוסין לארגון ישראלי ‘הצל לבו של ילד’

לראשונה האום, יעניק לארגון ישראלי פרס הצטיינות על פעילות למען הקהילה והמדובר ב-'עמותת הצל לבו של ילד' חשפה, כי עד היום, היא הצילה יותר מ-4,700 ילדים מ-57 מדינות מתפתחות ברחבי העולם והכשירה למעלה מ-120 אנשי צוות רפואי ממדינות אלו. עוד עולה, כי, מחציתם של הילדים המטופלים, הם; ילדים פלסטינים מן הגדה המערבית ומעזה. כשבכל יום שלישי שבשבוע, מפעילה העמותה מרפאה קרדיולוגית, ללא עלות, לילדים פלסטינים.
אנטוניו גוטרס, מזכל האומות המאוחדות
אנטוניו גוטרס, מזכל האומות המאוחדות

פרס האוכלוסין של האום לשנת 2018, יוענק ל’עמותת הצל לבו של ילד’ מן המרכז הרפואי על-שם אדית וולפסון, שבעיר חולון. מזכל האומות המאוחדות (או בראשי תיבות; האוּ״ם) גנרל אנטוניו גוטרס, יעניק את ‘פרס האוכלוסין של האום’ לשנת 2018 ל’עמותת הצל לבו של ילד’ מהמרכז הרפואי על-שם וולפסון, במהלך טכס בבניין האום בעיר ניו יורק, שיערך בשבוע הבא ב-26 ביוני.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

זו תהיה הפעם הראשונה בה ארגון ישראלי, זוכה בפרס היוקרתי הזה של ארגון בינלאומי; ‘עמותת הצל לבו של ילד’ זכתה בפרס כהכרה ב”עשייה ההומניטארית אשר הצילה למעלה מ- 4,700 ילדים חולי לב, מרחבי העולם וכהכרה בהישגים יוצאי דופן בתחום ה-אוכלוסין וה-בריאות“.

נציגה מגאנה היא יושבת ראש וועדת הפרס של האום ובוועדה, יושבים נציגים מאנטיגואה וברבודה, בנגלדש, בנין, גמביה, האיטי, ישראל, פרגוואי, פולין ו-אירן.

הפרס, יוענק לשלושת הרופאים המובילים את הפרויקט במרכז הרפואי על-שם וולפסון; דר’ ליאור ששון, דר’ עקיבא תמיר ודר’ ציון חורי.

מנהלת יחסים בינלאומיים הציבוריות הגב’ תמר שפירא, יודעת לספר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; עמותת הצל לבו של ילד, נוסדה כבר בשנת 1995 במרכז הרפואי על-שם אדית וולפסון בעיר חולון, במטרה לשפר את איכות הטיפול הרפואי ב‘ילדים חולי לב’ ממדינות מתפתחות וליצור מרכזי טיפול מיומנים במדינות אלו.

הצוות הרפואי של העמותה, מעניק טיפולי לב מצילי חיים ומעקב רפואי לילדים ממדינות מתפתחות, ללא הבדלי גזע, דת, לאום, מגדר או מצב כלכלי.

העמותה מממנת ומבצעת ניתוחי לב מצילי חיים לילדים ממדינות מתפתחות בבית החולים הממשלתי ‘מרכז הרפואי על-שם וולפסון

 עמותת הצל לבו של ילד, הצילה עד היום, יותר מ-4,700 ילדים מ-57 מדינות מתפתחות ברחבי העולם

העמותה, מפעילה תכניות הכשרה מקיפות לאנשי צוות רפואיים ממדינות אלו; הקמת מרפאות ל‘בדיקות טרום ניתוח’ ולמעקבים שוטפים לאחר ניתוח.

כמו כן, מובילה העמותה משלחות רפואיות למדינות שותפות לשם; אבחון, ניתוח והכשרה.

בימים אלו, עמותת ‘הצל לבו של ילד’ בונה בית חולים לילדים, על שם סילבן אדמס, במרכז הרפואי על-שם וולפסון, אשר ישפר בצורה משמעותית את התנאים עבור ילדי הערים; חולון, בת ים, דרום תל אביב ו-יפו ויהווה מרכז בינלאומי ל-ניתוחי לב ילדים.

מנתונים של ‘עמותת הצל לבו של ילד’ עולה, כי עד היום, היא הצילה יותר מ-4,700 ילדים מ-57 מדינות מתפתחות ברחבי העולם והכשירה למעלה מ-120 אנשי צוות רפואי ממדינות אלו.

עוד עולה, כי, מחציתם של הילדים המטופלים, הם; ילדים פלסטינים מן הגדה המערבית ומעזה. כשבכל יום שלישי שבשבוע, מפעילה העמותה מרפאה קרדיולוגית, ללא עלות, לילדים פלסטינים.

בכל שבוע, מגיעים כ-20-30 ילדים ל”וולפסון” עם הוריהם, כדי להיבדק על ידי “רופאי הצל לבו של ילד” והם מלווים ברופאים שותפים מעזה, המגיעים בכל שבוע, כדי לעבוד יחד עם הרופאים הישראלים של העמותה.

בימים אלו, שוהים בארץ כ-35 ילדים, חלקם לפני ניתוחי לב וחלקם אחרי, ממדינות; אתיופיה, סנגל, זנזיבר, טנזניה, רומניה, הגדה המערבית, עזה, מיאנמר ו-פיג’י.

דילוג לתוכן