חדשות בריאות סרטן

סרטן העור | טיפים לשמירת הבריאות מסכנת השמש

בין התאריכים ה-12 ל-18 ביוני (כולל) יחול 'שבוע המודעות לסרטן העור' תפתחנה ברחבי הארץ, מאות מרפאות בסניפי קופות החולים לבדיקות עור חינם - במסגרת שבוע המודעות לסרטן העור שיזמה האגודה למלחמה בסרטן ◄דוקטור להבית אקרמן, מגישה טיפים שיסיעו לנו לשמור על בריאותנו מסכנות השמש; מתי להתמרח? טיפוח הפנים בקיץ, בחירת מסנן קרינה, קרם הגנה כדרך קבע - חשוב לשמור על העור לאורך זמן ובצורה קבועה מפני קרני השמש ולא רק בעת ביקור בחוף הים.
דר' להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור | רקע: מכשיר לאיתור נגעים החשודים כסרטן עור
דר’ להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור

בחודשי הקיץ החמים, השמש הים תיכונית אשר פוקדת את ארצנו הקטנטונת, הופכת להיות מעצם נעים וחמים לאחד הגורמים הבעייתיים והמסוכנים לעור. לדברי דר’ להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור; “חשוב לזכור שמרבית מ’נזקי השמש’ נצברים על העור בעשורים הראשונים – הרבה לפני שיראו על העור. חשוב לא להיות שאננים ולסגל הרגלים הכוללים; מיעוט חשיפה לשמש ושימוש מושכל ב-מסנן קרינה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

סרטן העור, הוא כמו סוגי סרטן אחרים תחילתו בהתרבות בלתי מבוקרת של תאים. חלק מגידולי העור אינם ממאירים וגורמים לבעיות הנובעות בעיקר ממיקומם וגודלם. הגידולים הסרטניים, הממאירים, עלולים ללא טיפול מתאים להתפשט ולחדור לרקמות אשר מסביבן.

בין התאריכים ה-12 ל-18 ביוני (כולל) יחול ‘שבוע המודעות לסרטן העור’ תפתחנה ברחבי הארץ, מאות מרפאות בסניפי קופות החולים לבדיקות עור חינם – במסגרת שבוע המודעות לסרטן העור שיזמה האגודה למלחמה בסרטן.

 דר’ להבית אקרמן; שוב לשמור על העור לאורך זמן ובצורה קבועה מפני קרני השמש ולא רק בעת ביקור בחוף הים.

המומחית לרפואת עור ב‘שירותי בריאות כללית’ דוקטור להבית אקרמן, מגישה טיפים שיסיעו לנו לשמור על בריאותנו מסכנות השמש;

  1. קרם הגנה כדרך קבע – יש למרוח קרם הגנה כדבר שבשגרה בחודשי הקיץ, אך לא פחות חשוב גם בחודשי החורף. מתברר, כי נזקי השמש מצטברים על העור אט אט במהלך השנים. העור צובר נזקים אשר מגיעים לידי ביטוי בשלב מסוים שאיננו יודעים לצפות מראש. על כן, חשוב לשמור על העור לאורך זמן ובצורה קבועה מפני קרני השמש ולא רק בעת ביקור בחוף הים.
  2. כיסוי מלא – חשוב למרוח קרם הגנה על כל האזורים החשופים בגוף ולא רק על עור הפנים. כידוע, קרני השמש לא פוסחים על גב היד, המחשוף, הצוואר, אפרכסות ועל קרחות.
  3. בחירת מסנן קרינה – חשוב לבחור מסנן קרינה עם מקדם SPF של 30. כאשר מסנן קרינה בעל מקדם זה מכסה מעל ל-95% מקרינת UVB. ברוב המקרים, אין צורך במסנן קרינה בעל מקדם גבוה מ-30. חשוב לבחור מסנן קרינה שמכיל גם סינון מקרני UVA.
  4. נוחות שימוש – כדי שלא יהיו לנו תירוצים, חשוב לבחור מסנן קרינה נוח לשימוש. מה שלא נוח לנו לא יהפוך להרגל קבוע. כיום יש בשוק מגוון רחב של תכשירים בצבעים ומרקמים שונים (מקדמי הגנה לבנים, שקופים, חומים, נוזליים, בתצורת ספריי או בקרם וכדומה). התכשירים מותאמים לכל גווני וסוגי העור וכן לכל סוג של פעילות (ספורטאים, למשל, יעדיפו ספריי בעוד נשים יעדיפו עם גוון צבע וכו’).
  5. מתי להתמרח? יש למרוח את מסנן הקרינה כ-30 דקות בטרם היציאה אל שמש. על גבי מסנן הקרינה, ניתן למרוח מייק אפ ולא להפך.
  6. טיפוח הפנים בקיץ – בחודשי הקיץ הלחים, רצוי להשתמש בתכשיר הגנה המכיל בתוכו רכיב לחות, כך למעשה קיבלנו שני שימושים במוצר אחד.

הטיפים נכתבו על ידי דר’ להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור והובאו באדיבות משרד דניאלה רייבנבך – יחסי ציבור.

דילוג לתוכן