חדשות | זכרון יעקב

זכרון יעקב עם הפנים לתיירות – עולים שלב בפרויקט המרחב העסקי

זיו דשא ​ראש המועצה המקומית זכרון יעקב
הדרכים המיטביות להקמת 'מנהלת המרחב העסקי של זכרון יעקב' בלב המושבה המדרחוב, יבחנו כבר בימים הקרובים, ראש המועצה זכרון יעקב, מר זיו דשא ואנשיו בעצה אחת עם כל השותפים כולל בעלי הנכסים ובעלי העסקים את הדרכים המיטביות להקמת 'המנהלת' אשר תהיה אמונה על גיבוש ויישום תכנית עבודה שנתית ברוח התכנית האסטרטגית שגובשה.
זיו דשא ​ראש המועצה המקומית זכרון יעקב
זיו דשא ​ראש המועצה המקומית זכרון יעקב

זכרון יעקב עם הפנים לתיירות – עולים שלב בפרויקט המרחב העסקי בפרויקט “המרחב העסקי” של המועצה המקומית זכרון יעקב, עולים שלב והיום (שישי, כ”ב באב התשע”ח) נודע, כי מנהלת עסקים תקום במסגרת מיזם “המרחב העסקי” של ‘לב המושבה זכרון יעקב המדרחוב’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לזכרון יעקב | אתר חדשות המקומיות’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אחרי שכבר נואשו מהבטחות העבר ומאמירות שלא הובילו לדבר – בעלי עסקים במשבר הכלכלי בזכרון יעקב שנפגעו מהנטישה של הצרכנים לפתרונות, כמו; קניונים, מרכזי קניות, רכישות באינטרנט ועוד, בעלי העסקים המקומיים, מתחילים להרים ראש ולראות את האור בקצה ‘לב המושבה זכרון יעקב, המדרחוב’.

השבוע, ערכה המועצה המקומית זכרון יעקב בראשות ראש המועצה מר זיו דשא, מפגש עם השותפים ל”שולחן העגול” ובעלי העסקים במרכז המושבה, זאת לאחר שנה של לימוד מעמיק שהגיעה לשיאה עם הצגת תכנית העבודה לקידום הפעילות העסקית והגברת התיירות בלב המושבה במטרה להציג בפניהם לראשונה את התכנית שגובשה על ידי מר רן וולף היועץ שנבחר במסגרת פרויקט “המרחב העסקי“.

רן וולף בוגר תואר שני בתכנון ערים בטכניון, מנכל, מייסד חברת רן וולף המובילה תהליכי שינוי עירוניים וסביבתיים ומתמחה בניהולם, בקידומם ובליוויים, תוך מתן ייעוץ מקיף.

התכנית של פרויקט “המרחב העסקי” עוסקת במכלול ההיבטים ומטפלת בצורה הוליסטית במרחב, תוך חשיבה על שלל תחומים נדרשים וביניהם; נוחיות המבקרים בו, הגברת האטרקטיביות של המרחב על ידי חידושו ורענונו באמצעים יצירתיים.

מדובר באסתטיקה סביבתית, השבחת הצרכנות המקומית, חיזוק הכלכלה המקומית, הגברת התיירות, משיכתה צרכנים האזוריים, שימוש ומיצוי העוגנים הסביבתיים וחיבורם ללב המושבה וסיפור הסיפור ההיסטורי.

 פרויקט המרחב העסקי תקווה ובשורה עבור בעלי העסקים והמושבה זכרון יעקב בכלל

כזכור, לפני כשנה, המועצה המקומית זכרון יעקב, הניעה במסגרת “שולחן עגול” שהקימה, את פרויקט “המרחב העסקי” בשיתוף נציגות בעלי העסקים במדרחוב זכרון יעקב, מעוף של משרד הכלכלה, עמותת זאמרין ו-עמותת הגדעונים, במטרה לחזק את העסקים ולהביא לשגשוג המתחם.

גם כמי שמאמין בפוטנציאל הטמון במפגש שבין קהילה למקום ויוצרים באמצעותו שינוי והתחדשות, אַלִּיבָּא דְּ־‏רן וולף ויועצת נוספת ממשרדו רעות טסלר, החל המיזם את דרכו בדצמבר 2017.

לאחר הצגת התכנית, התקיים דיון פתוח. המיזם הוא במסגרת פיילוט ראשוני של משרד הכלכלה והוא יבחן בהמשך להרחיבו למתחמים מסחריים נוספים.

כמי שעבד בתכנון וניהול פרויקטים הנדסיים בתחום התשתיות העירוניות וב-16 השנים שלפני היבחרו לראשות, עסק בתפקידי ניהול שונים בהיי טק, ייבחנו כבר בימים הקרובים, ראש המועצה זכרון יעקב, מר זיו דשא ואנשיו בעצה אחת עם כל השותפים כולל בעלי הנכסים ובעלי העסקים את הדרכים המיטביות להקמת ‘מנהלת המרחב העסקי של זכרון יעקב’ אשר תהיה אמונה על גיבוש ויישום תכנית עבודה שנתית ברוח התכנית האסטרטגית שגובשה.

התכנית שהוצגה מהווה תקווה ובשורה עבור בעלי העסקים והמושבה זכרון יעקב בכלל. נכונותם של בעלי העסקים לשתף פעולה בפרויקט והירתמותם לתהליך הינו תנאי הכרחי להצלחת המיזם.

נוסף על כך, כאמור, גם בעלי הנכסים במדרחוב, הביאו עניין בהצטרפות לפרויקט “המרחב העסקי” של ‘לב המושבה זכרון יעקב המדרחוב’. ויצטרפו לשותפות.

דילוג לתוכן