חדשות | זכרון יעקב

הוקם פורום 6 ראשי רשויות למאבק הרחקת אסדת הגז

פורום 6 ראשי רשויות למאבק הרחקת אסדת הגז
פורום ששת הרשויות מקומיות למאבק בהרחקת אסדת הגז לוייתן,הכולל את שישה ראשי הרשויות המקומיות, בהן; ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, ראש המועצה המוקמת זכרון יעקב, ראשת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, ראשת מ.א עמק חפר, ראש מועצה מקומית בנימינה-גבעת עדה וראש עיריית יקנעם, דורשים מהמדינה; לקבל את מעטפת ההגנה הטובה ביותר עבור התושבים והאזור כולו, התמודדות עם 'מאבק הרחקת אסדת הגז' וביטול מיכל הקונדנסט, סמוך למושבה בת שלמה.
פורום ששת הרשויות מקומיות למאבק בהרחקת אסדת הגז לוייתן, מימין: הגר פרי יגור, איתי ויסברג, זיו דשא, אסיף איזק, דר' גלית שאול, סימון אלפסי | עיבוד צילום: שולי סונגו
פורום ששת הרשויות מקומיות

הוקם ‘פורום מרחבי של ששת ראשי רשויות’ למאבק בהרחקת אסדת הגז מאגר לוויתן. הפורום, יפעל כחזית אחידה בכל הנוגע למאבק הרחקת אסדת הגז ל-120 קילומטרים המוקמת מול חוף דור, ממיקומה המתוכנן כ-10 קילומטרים מהחוף, למיקום באר הגז ב’מאגר לוויתן’ במרחק כ-120 קילומטרים וביטול מיכל הקונדנסט סמוך ל-בת שלמה. כבר השבוע פנה הפורום אל שר התשתיות  בקריאה דחופה לעצור את העבודות על מיכל הקונדנסט בסמוך לבת שלמה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לירוק נעים | אתר הגנת הסביבה של המדינה’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

השבוע התקיימה ב’מועצה האזורית חוף הכרמל‘ ישיבת התנעה ראשונה של ‘פורום רשויות המרחב’ שיפעלו בחזית אחידה של שישה ראשי רשויות, בנושא; ‘מאבק הרחקת אסדת הגז’ וביטול מיכל הקונדנסט, סמוך למושבה בת שלמה שליד זכרון יעקב.

תוכננה הפקת קונדנסט שמקורו ב’קידוחי תמר‘ ו’קידוחי לווייתן‘ בכמות משמעותית בהרבה מזו שפורסמה וכי הפקת קונדנסט, אמורה להתבצע ב-עומק הים, במקום הקידוח, כפי שנהוג כיום במדינות מפותחות.

בישיבת התנעה ראשונה של ‘פורום רשויות המרחב’ (“פורום ששת הרשויות מקומיות למאבק בהרחקת אסדת הגז לוייתן“) התגבשה חזית אחידה של ראשי הרשויות המקומיות במרחב, שיפעלו יחדיו לצד מטות מאבק התושבים להתמודדות עם אתגרי הגז.

 בין ראשי הרשויות המקומיות; 

  • אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל,
  • זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב,
  • הגר פרי יגור, ראשת המועצה המקומית פרדס חנה –כרכור,
  • דר’ גלית שאול, ראשת מ.א עמק חפר,
  • איתי ויסברג, ראש מועצה מקומית בנימינה-גבעת עדה,
  • סימון אלפסי, ראש עיריית יקנעם.

דוברת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, הגב’ הלית שי, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או ב’טוויטר’. כי בתוך כך “פורום ששת הרשויות מקומיות למאבק בהרחקת אסדת הגז לוייתן” שיגר מכתב בהול אל שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.דר’ יובל שטייניץ.

פורום ששת הרשויות מקומיות” פירט במכתב, כי בימים אלו, התחילה חברת ‘נובל אנרג׳י’ בעבודות לקראת הקמת מיכל ענק לאחסון קונדנסט בקרבת כביש 70, לא רחוק מהמושבה בת שלמה, המושבה זכרון יעקב, העיר יקנעם וכן יישובים רבים נוספים בצפון ובמזרח הארץ”.

 לזיהום אין גבולות מוניציפליים ולכן, אין מדובר בסוגיה של חוף הכרמל, אלא בסוגיה מרחבית…”

מיכל הקונדנסט, הוא תוצר לוואי, המתקבל בעת זיקוק הגז, חרף העובדה, שאינו מוגדר כחומר מסוכן, על פי “חוק חומרים מסוכנים” אולם על פי המלצות ‘משרד הבריאות’ יש להתייחס אליו ככזה בגין היותו מכיל חומרים מסרטנים ומזהם את מי התהום.

ראשי הרשויות, פנו אל דר’ שטייניץ, כי; “אנו קוראים לך, כבוד השר! עצור את תחילת העבודות ומנע את הנזק לבריאות ולסביבה, כי מאבק תושבי האזור, חשוב והכרחי וכולנו נוכחנו בכוחו ככלי ציבורי משמעותי”.

ראשי הרשויות, הביעו עמדה אחת בנוגע ל-יום שאחרי, הקמת האסדה, המשמעות שכבר עתה בכוונת ‘הפורום’ להיערך ל”יום שאחרי” הקמת האסדה וזאת ללא קשר למרחק הקמתה ולהקים צוות ייעודי שיעסוק ברגולציה.

“האחריות של כולנו כנבחרי ציבור, נתונה על בריאות ושלום התושבים ולכן, כבר עתה צריך לתת את הדעת על נושאי הניטור, אכיפה, פיקוח והטיפול ביום שאחרי”.

לזיהום אין גבולות מוניציפליים ולכן, אין מדובר בסוגיה של חוף הכרמל, אלא בסוגיה מרחבית ופה החשיבות של עבודת ‘פורום רשויות המרחב’, נדרוש מהמדינה ונעמוד על כך, כי נקבל את מעטפת ההגנה הטובה ביותר עבור התושבים והאזור כולו” – סיכמו את טענותיהםפורום ששת הרשויות מקומיות למאבק בהרחקת אסדת הגז לוייתן.

דילוג לתוכן