חינוך פרדס חנה-כרכור

בית ספר כרכור מקום ה-1 בתחרות אמנות 70 למדינה

אחרי הזכיה המרשימה מקום ראשון ב'חקר מדעי' של בית הספר ממלכתי "כרכור" אשר בישוב פרדס חנה-כרכור, הוכיחו התלמידים, כי לא רק טובים בתחום הרוח אלא הם מעולים גם בחומר ה'אומנות' ולקחו את כל הקופה בתחרות אמנות בנושא 70 שנה למדינה ישראל זכייה זו, מצטרפת להישג המרשים אליו הגיע בית הספר לפני מספר שבועות.
נציגי בית ספר כרכור שזכה במקום ה-1 בתחרות אמנות בנושא 70 שנה למדינה
נציגי בית ספר כרכור שזכה במקום ה-1 בתחרות אמנות בנושא 70 שנה למדינה

מה זה ירוק בחוץ ואדום בפנים – נכון אבטיח אבל מ… קרמיקה ולזה קוראים; אמנות מקומית צעירה ומבטיחה! כך ניתן להגדיר את בית הספר ממלכתי “כרכור” אשר בישוב פרדס חנה-כרכור שזכה לאחרונה במקום הראשון בתחרות האמנות המחוזית שהתמקדה בציון -70 שנה למדינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

את תעודת ההכרה, קיבל צוות בית הספר הממלכתי “כרכור” יחד עם נציגות התלמידים בטקס מכובד שנערך במעמד מנהל המחוז, דר’ סער הראל והמפקחים.

עוד בטקס נכחו בטקס; מנהלת בית הספר כרכור, הגב’ לאה קראוס, רכזת האמנויות בבית הספר, הגב’  מיכל דהן, המורות לאמנות, הגב’ תמר בן שטרית, הגב’ נורית איפנברג, הגב’ שולה שובל, גמלאית המתנדבת בבית הספר שנים רבות המסייעת ותורמת רבות לעשייה בתחום ה’אמנות‘ בבית הספר וכן אלון רובין, תלמיד כיתה ה’, נציג התלמידים אשר עבודותיהם הוצגו והתמודדו בתחרות.

העבודות המיוחדות עשויות מקרמיקה ועיסת נייר והן מייצגות את תפיסת עולמם הפרטית של התלמידים בנוגע למדינה; “ישראל שלי“. כל תלמיד הטמיע את דיוקנו האישי (המופשט) בעבודות.

בין היצירות; אבטיח מקרמיקה, נעלי בלנסטון על שביל ישראל מעיסת נייר, שיח צבר, מנגל מחומרים אלו, מפת ארץ ישראל מקרמיקה  ועוד.

העבודות נחשפו למפקחי משרד החינוך בעת סיור מקצועי בבית הספר והם ייעדו את היצירות המרשימות לתחרות המחוזית.

בשבועות האחרונים קיבלה מנהלת בית הספר, הגב’ לאה קראוס, את הבשורה המשמחת על זכייתם מבין כלל בתי הספר המחוז והזמנתם לטקס. זכייה זו, מבססת את מעמדו של בית הספר ממלכתי “כרכור” כמוביל ומתקדם בתחום האמנויות בישוב פרדס חנה-כרכור ובמחוז חיפה.

דוברת המועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, הגב’ הלית שי, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או ב’טוויטר’. כי את העבודות הזוכות, יצרו התלמידים במסגרת הפרויקט הייחודי; “אמנות יוזמת אמנות” במסגרתו בוחרים תלמידי כיתות ה’-ו’ באילו ‘אפיקי אמנות’ הם מעוניינים להתנסות ולהרחיב את ידיעותיהם.

שיעורים אלו, מביאים לשיאם את התהליך האמנותי בכיתות הצעירות יותר בהן נחשפים התלמידים למגוון רחב של עולמות יצירה ואמנות בהם; צילום דיגיטלי, מחול, פיסול קרמי ועוד.

█ מנהלת בית הספר קראוס; הילדים עברו מסע אישי אמנותי באמצעות שיעורי האמנות והיצירות עליהן עמלו. 

מנהל מחוז חיפה של משרד החינוך, דר’ הראל סער; “ברכות לזוכים אשר הציגו עבודות מושקעות ומעניינות. השימוש ב‘אמנות’ ככלי, מאפשר לתלמידים להביא לידי ביטוי את עולמם האישי, את זהותם ותפיסתם.

שמחנו לראות באמצעות היצירות של הילדים את פני העתיד את תוצרי החינוך הערכי המעניק מרחב אישי  לצד חיבור שורשי לחברה ולקהילה“.

מעבודות תלמידי "בית הספר כרכור"
מעבודות תלמידי “בית הספר כרכור”

מנהלת אגף החינוך ב-מועצת פרדס חנה כרכור, הגב’ אילנה זגול: “ברכות לבית הספר ולתלמידים על הזכייה. זכייה זו, מצטרפת להישג המרשים אליו הגיע בית הספר לפני מספר שבועות; מקום ראשון ב’חקר מדעי‘.

זכיות אלו משקפות את העשייה החינוכית המקצועית והעמוקה בבית הספר אשר מעניקה לילדים כלים חשובים במגוון שדות חקר והתנסות. יישר כוח”.

מנהלת בית הספר, הגב’ קראוס, סיפרה; “הילדים עברו מסע אישי אמנותי באמצעות שיעורי האמנות והיצירות עליהן עמלו. התהליך התמקד בעבודה עצמאית ובחיבור בין הפרטי לסביבה ולחברה, בין דיוקן עצמי למדינת ישראל.

העבודות שנבחרו להתמודד בתחרות, מהוות חלק מיצירות נפלאות רבות ומושקעות של תלמידנו אשר הוצגו כולם בתערוכת ביכורי היצירה שלנו בחג השבועות שהתמקדה אף היא ב-70 שנה למדינה.

תודה לרכזת האמנויות, הגב’ מיכל דהן, למורות לאמנות הגב’ תמר בן שטרית והגב’ נורית איפנברג על הובלת התהליך יחד עם התלמידים, זהו אינו הישג של השנה האחרונה בלבד שכן הוא משקף את ההשקעה הרבה בתלמידים בכל השנים האחרונות המתבטאת בעבודות אלו”.

עוד הוסיפה הגב’ קראוס; ” תודה חמה למתנדבת שלנו, הגב’ שולה שובל על השקעתה בבית הספר ובתלמידים היא עצמה למדה בבית הספר בכיתה א’ ובהמשך ילדיה ונכדיה, למדו ולומדים בבית הספר.

גם כיום כגמלאית היא ממשיכה לתרום לקהילה בעבודתה עם הילדים באמנויות“.

דילוג לתוכן